Zdarza się, że ludzie nie potrafią odpowiednio zapanować nad czasem, co sprawia, że pojawia się nie tylko stres szkodliwy zdrowiu, ale także jeszcze więcej zaległych obowiązków.
Co zrobić, żeby nie marnować czasu oraz zacząć go w końcu praktycznie organizować?
Po pierwsze – nie szukaj wymówek.
Postaraj się nie mówić codziennie “”od jutra zaczynam””. Jeżeli ma się zamiar coś zrobić, trzeba to zrobić od razu, ponieważ odłożenie tego na później automatycznie sprawi, że zrobi się to dopiero po dłuższym czasie albo wcale.
Po drugie – zaprojektuj swój planner.
Jest to bardzo korzystne rozwiązanie dla osób, które dużo pracują, przez co nieraz zdarza im się zapominać chociażby o umówionych spotkaniach. W plannerze można sobie zanotować najważniejsze codzienne obowiązki, a także ważne daty w stylu świąt, bądź wizyt u lekarza.
Po trzecie – wstawaj wcześniej.
Zamiast wylegiwać się codziennie rano do godziny 11. 00 przed telewizorem, oglądając nic nieznaczące programy, ubierz się i wykonaj któreś zadanie ze swojej listy.
Po czwarte – wykorzystuj każdy wolny moment – szczególnie ważne w życiu studentów, którzy każdą godzinę uważają za istotną, szczególnie przed zbliżającym się kolokwium. Czekając w kolejce do lekarza, bądź wracając autobusem do domu, można zrobić coś bardziej konstruktywnego, niż wieczne przeglądanie portali społecznościowych w celu zabicia nudy. Warto zawsze mieć przy sobie najważniejsze notatki bądź książkę, co sprawia, że zyskuje się więcej wolnego czasu dla siebie.
Po piąte – ustalaj priorytety.
Nieważne czy na uczelni, czy w pracy, trzeba wiedzieć czym zająć się w pierwszej kolejności, ponieważ w przeciwieństwie do innych rzeczy, wymaga to natychmiastowego wykonania. Taka lista priorytetów pomoże wprowadzić brakujący porządek.
Wprowadzenie tych kilku prostych zasad do swojego życia może sprawić, że organizowanie czasu wśród wielu ważnych obowiązków, już nigdy nie będzie nocnym koszmarem.