Kac morderca – jak poradzić sobie, gdy towarzyszy nam w pracy?

0
181

Niespodziewane wyjście z dawnymi znajomymi, czy spotkanie z przyjaciółką, która musi się nam wyżalić – takie sytuacje mogą spowodować, że w środku tygodnia przedobrzymy z alkoholem, a następnego dnia będziemy zmuszeni do pracy na kacu. Każdy z nas doskonale zna konsekwencje – ból i zawroty głowy, senność, zmęczenie, trudności w logicznym myśleniu, wszystko da się przeboleć, ale nie wtedy, gdy rano idziemy do pracy. Jak więc poradzić sobie z taką sytuacją?

Najważniejsza rzecz z samego rana  -zimny prysznic

Zaraz po przebudzeniu warto iść od razu pod prysznic, ponieważ chłodna woda może szybko doprowadzić nas do stanu użyteczności. Jeśli mamy nieco więcej czasu, możemy pozwolić sobie na ciepły prysznic, który nas zrelaksuje, odpręży i wprawi w dobry nastrój. Po porannej kąpieli poczujemy się zdecydowanie lepiej i bez strachu będziemy mogli spojrzeć na siebie w lustrze, wyglądając świeżo i schludnie.

Drugą najważniejszą rzeczą zaraz po prysznicu jest dokładnie umycie zębów – wiadome jest, że alkohol zostawia bardzo nieprzyjemny oddech w buzi, co będzie wyczuwalne dla innych osób podczas rozmowy. Nie możemy więc sobie pozwolić na tak krępującą sytuację, więc po dokładnym umyciu zębów przepłuczmy jamę ustną płynem, a w drodze do pracy i w jej trakcie żujmy miętową gumę, która zapewni nam świeży oddech.

Syte śniadanie doda nam energii

Kiedy wyjdziemy z łazienki, udajmy się prosto do kuchni. Tam powinniśmy przygotować sobie pożywny posiłek, który doda nam energii i sprawi, że poczujemy się o wiele lepiej. Gdy spieszy nam się możemy postawić na typowe produkty spożywane na kacu, które dają nam ulgę w cierpieniu, czyli: kiszona kapusta lub ogórki, kefir, świeże soki lub jogurty oparte na cytrusach.

Jeśli jednak pozwolimy sobie na prawdziwą ucztę warto przygotować posiłek dosyć kaloryczny i syty, aby dostarczyć nam wszystkich wartości odżywczych, których nam w tej chwili brakuje. Możemy sięgnąć po owsiankę na pełnotłustym mleku z dużą ilością bakalii, czy jajecznicę na boczku z cebulą. Jedno jest pewne – jedząc syty posiłek zagwarantujemy sobie lepsze samopoczucie i zyskamy więcej energii i chęci do życia.

Zadbajmy o estetyczny wygląd

Niezmyty makijaż, wczorajsze ubrania, niechlujny zarost – każda z tych rzeczy będzie dla nas bardzo niekorzystna, dlatego przed wyjściem z domu upewnijmy się, że nie będzie nam wstyd spojrzeć komuś w oczy. Nie możemy też dać po sobie poznać, iż wczorajszego wieczoru pozwoliliśmy sobie na zbyt wiele, a teraz przychodzimy do pracy – takie zachowanie może zostać odebrane przez pracodawcę bardzo negatywnie i skończy się to dla nas upomnieniem lub, w najgorszym przypadku, zwolnieniem.

Zadbajmy więc o to, aby nasze włosy były świeże i ułożone, makijaż w przypadku kobiet nienaganny, zarost w przypadku mężczyzn przystrzyżony, ubrania wyprasowane, a buty wyczyszczone. W takim stanie możemy być też nieco mało obiektywni, dlatego też warto zapytać o zdanie naszych współlokatorów.

Mordercza droga do pracy

Pamiętajmy, że po większej ilości wypitego alkoholu nie powinniśmy wybierać się do pracy samochodem. Jeśli mamy dosyć blisko zdecydujmy się na spacer na świeżym powietrzu, który sprawi, że ożywimy się i złapiemy dużo pozytywnej energii, a nasze samopoczucie znacznie się polepszy. W przypadku, gdy nasze miejsce pracy znajduje się daleko od miejsca zamieszkania, nie pozostaje nam nic innego jak komunikacja miejska. Warto więc sprawdzić sobie wcześniej połączenie i zadbać o to, by nie spóźnić się do pracy. Dodatkowo czas spędzony w tramwaju czy autobusie nie poświęcajmy na drzemkę, lecz odpowiednie nastawienie się na nadchodzące godziny – damy radę, czujemy się coraz lepiej i nikt ani nic nam nie przeszkodzi w osiąganiu celu i realizacji zadań.

W jaki sposób możemy sobie jeszcze pomóc?

Istnieje kilka sposobów, które mogą złagodzić objawy kaca i pomóc wrócić nam do formy:

  • Przede wszystkim jeśli ból głowy jest nie do zniesienia nie wahajmy się zażyć mocnej tabletki przeciwbólowej – ból głowy może utrudnić nam wszystko, nawet wykonywanie najprostszych zadań w pracy, co odbije się negatywnie na naszych wynikach i wizerunku.
  • Pijmy dużą ilość wody – od wstania z łóżka, aż do momentu, w którym poczujemy się naprawdę dobrze. Pijąc powoli i małymi łykami nawodnimy swój organizm, zdecydujmy się jednak na szklankę nie butelkę, co będzie wyglądało mniej podejrzanie.
  • Przygotujmy sobie solidne posiłki na drugie śniadanie oraz obiad. Postawmy na sytą sałatkę z kurczakiem i makaronem, czy wieloskładnikowe kanapki – w ten sposób dostarczymy sobie wszystkich potrzebnych nam składników, co poprawi kondycję naszego organizmu.
  • Możemy zakupić w aptece specjalne tabletki do rozpuszczania w wodzie, które zawierają niezbędne elektrolity – wyrównując ich poziom szybko poczujemy ulgę.
  • Jeśli pracujemy przy komputerze pozwólmy sobie na lekkie przyciemnienie ekranu -w ten sposób będzie nas mniej raził i ból głowy znacznie nam się zmniejszy.
  • Pamiętajmy, aby w pracy nie dać po sobie nic poznać, najlepiej z nikim nie rozmawiajmy o wczorajszym wieczorze i starajmy się wypełniać wszystkie zadania bez najmniejszego problemu. Jeśli jednak nie podołamy niektórym sprawom uprzedźmy, że nie wywiążemy się z nich ze względu na złe samopoczucie – oczywiście bez wchodzenia w szczegóły.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here