Leasing samochodów to jedna z najpopularniejszych form pozyskiwania aut przez firmy. Specjalnie dedykowany przedsiębiorcom oferuje dużo plusów i ułatwień. W dobie liczenia każdej wydanej złotówki i szukania oszczędności przez firmy coraz częściej powraca temat opłacalności. Czy jednak jest opłacalny ? Jakie inne korzyści ze sobą niesie? Na te i inne pytanie odpowiedzi znajdują się w dalszej części artykułu.
Co oferuje rynek
Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w leasingu samochodów. Oferują one liczne rozwiązania, które ułatwiają funkcjonowanie firm. Głównym jednak pytaniem stawianym przed przedsiębiorców podczas jego wyboru jest pytanie, czy ta opcja jest opłacalna. Odpowiedź brzmi — zdecydowanie tak. Oprócz finansowych kalkulacji jest to korzystny sposób na zdobycie auta bez wykładania dużej gotówki z góry.
Koszty związane z leasingiem są porównywalne lub mniejsze od kredytu. Kilka procent wartości auta często jest mniejsze o kilkunastu — kilkudziesięciu procent oprocentowania bankowego, które trzeba spłacić wraz z ceną uta. Liczne firmy zajmujące się leasingiem oferują o w formach 103% lub 104%. Wyszukując odpowiednio oszczędny wariant, można stać się posiadaczem auta za niewielką dopłatą. Po spłaceniu podstawowej ceny należy uregulować owe kilka procent, co może być kwestia kilkuset złotych lub kilku tysięcy.
Korzyści
Leasing może być korzystnym wyjściem nie tylko ze względu na koszty, jakie musi ponieść firma, ale i inne profity, które towarzyszą tej formie kredytowania. Niepodważalną i główną zaletą jest z pewnością możliwość odliczenia rat leasingowych od podatku. Jeśli przedsiębiorca musi dopłacać urzędowi skarbowemu podatek miesięcznie większy, tj. przekraczający raty leasingu to takie wyjście jest wręcz idealne. Po całym okresie kredytowania może okazać się, że auto kosztowało nas znacznie mniej niż cena salonowa.
Leasing samochodów jest warty uwagi, alternatywą dla kredytów samochodowych i wypożyczania pojazdów. Odpowiednio dobrany i prowadzony może przynieść spore korzyści firmie. Rynek również dostosowuje się do klienta, więc warto porównywać przed decyzją kilka ofert. Takie samo rozwiązanie u konkurencji może być znacznie tańsze.