Reklama źródłem handlu. To jest właśnie wpływ mediów na nasze odżywianie się. Wyobrażmy sobie sytuację: siedzimy wygodnie przed telewizorem, oglądamy nasz ulubiony program, który nagle przerywa nam reklama. Jest to działanie mediów na psychikę człowieka. Reklamy zachęcają nas do kupna np rodzina ogląda film ma chipsy. Odbioca mimowolnie zaczyna szukać chipsów. Mężczyżni oglądający mecz mają piwo. Odbiorca zaczyna rozglądać się za piwem. Reklamy maja największy wpływ na dzieci. Dziecko raz zobaczy reklamę i już to chce, chociaż nie zawsze potem będzie to jadło, ale to jest w telewizji to jest popularne, ja to chcę. Branże spożywcze wykorzystują to coraz częściej, wymyślając coraz to nowsze produkty dla dzieci, kolejny coraz ładniejszy, bardziej kolorowy, z fajnym obrazkiem i w głowie dziecka zostanie zasiana już myśl ja to chcę.
Kolejnym pomysłem specjalistów od reklamy jest wplecienie w proste gry internetowe, dostępne bez ograniczeń wiekowych,informacji o produktach, często posiadających kod do uruchomienia nowej funkcji w grze. Zjawisko rozrasta się bardzo szybko, ponieważ dzieci przekazując kolegom informacje o znalezionej nowej grze, zapewniają kolejnych potencjalnych kupców reklamowanego w grze produktu.
Dzieci to są takie stworzenia, którwe pozostają pod silnym wpływem tego co widzą i słysza i które bardzo dobrze to zapamiętują. Szczególnie reklamy z wykorzystaniem ulubionych postaci bajkowych. Najgorszy jest fakt, iż rodzice coraz częsciej nie zauważają pod czyim wpływem są ich dzieci.