Nudności w ciąży – sposoby na mdłości w ciąży

0
120

Sprawdź, w jaki sposób możesz złagodzić dyskomfort.

 

Czy poranne nudności dokuczają Ci przez cały dzień? A może są tak intensywne, że kilka razy w ciągu dnia wymiotujesz? Tak naprawdę nie ma żadnych powodów do zmartwień, gdyż to objaw prawidłowo rozwijającej się ciąży. Na mdłości w ciąży jest wiele sprawdzonych domowych sposobów, z których możesz skorzystać.

 

Stało się! Zaszłaś w ciążę, a  wszystkie Twoje myśli krążą teraz wokół maleństwa, które przez dziewięć miesięcy będzie mieszkało w Twoim brzuszku. Choć przez kilka pierwszych miesięcy  tego nie widać, to Twoje maleństwo bardzo intensywnie się rozwija. Ty za to pewnie nie możesz się doczekać, kiedy w końcu powitasz go na świecie. Niestety całą tę radość i przyjemne oczekiwanie mogą zepsuć dokuczliwe, powracające każdego ranka mdłości. Czy można z nimi sobie jakoś poradzić? Całe szczęście jest kilka sprawdzonych i polecanych sposobów, które w skuteczny sposób pomagają złagodzić nudności w ciąży.

 

Mdłości w ciąży – kiedy mogą się pojawić

 

Pierwsze mdłości mogą wystąpić już około czwartego tygodnia ciąży i zaliczane są do symptomów odmiennego stanu. Na szczęście z mdłościami nie trzeba męczyć się długo, gdyż zazwyczaj ustępują około dwunastego tygodnia, ale zdarza się, że trwają też do końca pierwszego trymestru. Tylko w nielicznych przypadkach kobiety mają mdłości przez całą ciążę, w szczególności zdarza się tak w przypadku ciąży bliźniaczej. Najczęściej mówimy o nudnościach porannych, lecz nie stanowi to reguły i u każdej kobiety mogą występować o różnych porach dniach. Niezależnie od tego, czy będą to poranne mdłości, popołudniowe, czy też wieczorne, wszystkie bywają równie uciążliwe. Jednak nie musisz się martwić, bo to znak, że hormony odpowiednio wykonują swoją funkcję i przygotowują organizm do nowego zadania. Rośnie na przykład poziom hormonu gonadotropiny kosmówkowej (HCG), który jest odpowiedzialny za ochronę rozwijającego się płodu.

 

Jedzenie -dobry sposób na mdłości w ciąży

 

ciążyJak do tej pory nie wymyślono żadnego cudownego specyfiku, który by poradził sobie z ciążowymi mdłościami. Istnieje jednak kilka przetestowanych i polecanych metod, które możesz wypróbować i  wybrać spośród nich te, które przynoszą Ci ulgę. Z całą pewnością nie powinnaś rezygnować z jedzenia. Powinnaś przygotowywać sobie niewielkie posiłki, ale zwiększyć ich częstotliwość. Dobrym rozwiązaniem będzie przygotowanie małego śniadania już wieczorem, tak abyś mogła napełnić żołądek bez wstawania z łóżka. Możesz sobie przygotować jakieś owoce, na przykład banana lub po prostu zjeść kilka sucharków. Co więcej, przygotowując poranne posiłki, wybieraj wśród produktów bogatych w węglowodany, również, gdy będą to tylko przekąski. Potrzebnych składników dostarczyć Ci mogą płatki śniadaniowe, herbatniki ryżowe, rodzynki oraz krakersy. W ciągu dnia powinnaś spożywać nawet sześć posiłków. Niech one będą bogate w witaminę B6, która w skuteczny sposób łagodzi mdłości na początku ciąży. Możesz ją dostarczyć poprzez włączenie do codziennej diety chudego mięsa, zbóż, ryb, kapusty, marchwi, ziemniaków, szpinaku itp. Częste wymiotowanie nie powinno Cię zniechęcać do jedzenia, nie możesz też zrezygnować z posiłków. Musisz wiedzieć, że głodując, możesz tylko doprowadzić do nasilenia dolegliwości, a tego raczej byś nie chciała. Powinnaś też unikać potraw, które powodują u Ciebie odruchy wymiotne. Staraj się też omijać źródła, które dają intensywny zapach. Jeśli na przykład jajecznica smażona na boczku powoduje u Ciebie nudności, to nie smaż jej. Jeśli Twój mąż pragnie takiego śniadania, sam może sobie ją przygotować albo niech zmieni nawyki żywieniowe na kilka tygodni – wybór należy już do niego. Nie zapominaj także o picu dużej ilości płynów. Dwa litry wody to minimum, które powinnaś wypić. Przy częstych wymiotach powinnaś zwiększyć ilość, by nie doprowadzić do odwodnienia organizmu.

 

Zwolnij tempo, żyj normalnie!

 

Bardzo często spotkać się można z tym że kobiety w czasie ciąży nie zwalniają tempa. Istnieje przekonanie, że ciąża to nie choroba, więc można pracować na takich samych obrotach, jak wcześniej. Nic bardziej mylnego – w czasie ciąży warto przewartościować priorytety i na piedestał wysunąć dziecko, które noszone jest w łonie oraz swoje zdrowie. Tylko nielicznie kobiety mają świadomość, że stres, zmęczenie fizyczne oraz psychiczne zaliczają się do czynników potęgujących występowanie nudności w czasie ciąży. Jeśli więc nie zwolnimy tempa, zaszkodzimy sobie same. To jednak nie wszystko, jak się okazuje, bezczynność również może skutkować nasileniem mdłości. Dlatego o ile lekarz nie zaleci leżenia, warto w czasie ciąży pozostać aktywną. Nie oznacza to, że od razu mamy pędzić na siłownię, ale może warto wybrać się na spacer, pójść do kina, czy teatru, lub po prostu spotkać się ze znajomymi. Bardzo dobrym pomysłem będzie również spędzenie trochę czasu na basenie. Nasza bezczynność niestety źle wpływa na trawienie, a jeśli dodatkowo nadmiernie będziemy wsłuchiwać się w swoje ciało, to możemy doprowadzić do spotęgowania stresu i niepokoju o rozwijające się w nas dziecko.

 

Jesteś w ciąży? Uważaj na przyjmowane leki!

U mniej niż 1 na 200 kobiet w ciąży występują tzw. niepowściągliwe wymioty (hyperemesis gravidarum). Niestety są one tak częste, że skutecznie uniemożliwiają zatrzymanie spożytego pokarmu w organizmie. Niepowściągliwe wymioty wymagają leczenia farmakologicznego, jednak nie wolno sięgać po leki bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem. Niektóre środki mogą poważnie zaszkodzić nie tylko Tobie, ale również dziecku. Szczególnie niebezpieczne są na przykład środki przeczyszczające. Dlatego zachowaj rozwagę i jeśli zamierzasz przyjmować jakiekolwiek leki, to miej świadomość, czym może to grozić!

 

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here