Polskie marki streetwearowe – czy warto po nie sięgać?

0
3062

Ostatnie lata to prawdziwy boom na rodzime marki streetwearowe. Ich liczba i wzrost popularności oferowanych przez nie produktów pozytywnie zaskakuje, co oczywiście stanowi spore zaskoczenie dla większych rynkowych graczy, którzy dotychczas nie mieli większej konkurencji na polskim rynku odzieży dedykowanej młodemu pokoleniu. Oczywiście takie marki jak Nervous wciąż pod względem ilości sprzedawanych produktów nie są w stanie dorównać czołowym, światowym markom, ale ich obecność na polskim rynku odzieżowym jest mocno zauważalna.

Skąd się biorą nowe brandy?

Dziś wystarczy grono zagorzałych fanów, by pomysł biznesowy oparty na produkcji własnej serii koszulek, bluz czy innych części garderoby okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Własne marki odzieżowe tworzą już nie tylko muzycy czy sportowcy, ale również osoby dość luźno związane z tzw. sceną hiphopową, a nawet twórcy z YouTube. Takie marki jak Nervous powstają z chęci zaoferowania grupie fanów indywidualnie zaprojektowanych ubrań sygnowanych charakterystycznym logo, przez które można wyrazić przywiązanie do określonej grupy, twórcy czy sportowca. Co warte podkreślenia, tego typu odzież produkowana jest zwykle w niewielkich nakładach, przez co są to w pewnym sensie rzeczy unikalne, dzięki którym można stworzyć niepowtarzalny wizerunek i przyciągnąć uwagę innych osób. Poza tym nowe brandy zwykle korzystają z usług doświadczonych projektantów i polskich firm specjalizujących się w produkcji odzieży, przez co ich ubrania cechuje wyjątkowo wysoka jakość wykonania, co oczywiście stanowi sporą zachętę do zakupu.

koszulki Nervous

Niszowy brand, czy światowa marka?

Do zakupu odzieży wciąż dość niszowych, polskich brandów streetwearowych, takich jak wspomniany już wcześniej Nervous, skłania przede wszystkim chęć identyfikowania się z osobą lub grupą osób odpowiadających za powstanie konkretnej marki. Sporą zachętą jest również unikalny charakter takiej odzieży. Wybierając niszowy produkt zdecydowanie łatwiej wyróżnić się z tłumu i zaprezentować światu wierność swoim poglądom, stylowi bycia czy określonemu artyście, sportowcowi, grupie lub wydarzeniu. Warto podkreślić, że dzisiejsza odzież niszowych brandów zwykle nie ustępuje jakością wykonania oryginalnym produktom światowych marek, a często jest od nich znacznie tańsza. Co więcej, dzięki produkcji takiej odzieży w Polsce, jakość jej wykonania jest niekiedy wyższa niż produktów odzieżowych sygnowanych znaczkami znanych światowych marek – taka odzież jest produkowana masowo, zwykle w jednym z krajów Dalekiego Wschodu, a odzież małych polskich brandów powstaje w Polsce, co pozwala kontrolować jej jakość.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here