Pozycjonowanie organiczne – co to takiego?

0
361

Mimo iż większość właścicieli stron internetowych przywiązuje już sporą wagę do wartości pozycjonowania, spora część z nich nie potrafi dobrze z niego skorzystać. Powierzają witryny w ręce agencji marketingowych i wierzą w to, że w ten sposób oddają je prawdziwym specjalistom, którzy w przeciągu paru miesięcy zdążą wypromować cały ich portal i jeszcze przynależące do niego blogi, sklepy bądź zaplecza. Efekt, który osiąga się szybko, nigdy nie będzie jednak trwały. Na pozycjonowanie należy poświęcić sporo czasu, by dokładnie je zaplanować i ustalić, co krok po kroku będzie się w tej kwestii wykonywać. Dobra agencja marketingowa zawsze sama poprosi klienta o zdecydowanie się na jedną z dwóch opcji – albo pozycjonowanie organiczne, nazywane potocznie naturalnym, albo pozycjonowanie płatne, bazujące głównie na płatnych reklamach AdWords. Które z nich będzie lepsze? To zależy od celów strony i jej rodzaju. Dziś zajmiemy się jednak dogłębnym omówieniem pozycjonowania organicznego. Sprawdzimy, czym ono jest, na czym polega i jakie efekty może Internautom zapewnić.

Pozycjonowanie organiczne polega w głównej mierze na optymalizacji całej strony internetowej – czyli tzw. SEO. Optymalizuje się ją pod względem jej kodu oraz znajdujących się na niej treści. W efekcie tych działań witryna ma szansę stać się lepiej widoczna w wynikach ogólnodostępnych wyszukiwarek. Może uzyskać wyższe pozycje dla wyznaczonych słów kluczowych, dzięki czemu Internauci mogą później o wiele łatwiej i szybciej ją znaleźć – no i tym samym na nią zajrzeć oraz ją zapamiętać. Trzeba jednak zauważyć, jak wiele różnych przeszkód uniemożliwia osiągnięcie tego głównego celu. Na dokładnie te same słowa kluczowe już w tym momencie pozycjonuje się jednocześnie tysiące firm, stron i blogów. Każda z nich dąży do osiągnięcia dokładnie tego samego, dlatego trzeba w jakiś sposób pokonać swoich rywali i w czymś ich wyprzedzić. Odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w kodzie strony może być tutaj bardzo pomocne. Należy je tak wprowadzić, aby uniknąć popełnienia kluczowych błędów i jednocześnie zrobić to w sposób jak najbardziej naturalny. Pewne frazy wplatane w kod strony są zupełnie niewidoczne dla odwiedzających witrynę Internautów. Inne z kolei występują w takich miejscach, do których prosty wgląd mają wszyscy użytkownicy sieci. Chodzi tutaj bowiem o całą zawartość strony. Każdy portal wypełniają przecież pewne treści – czy to wpisy blogowe, czy to poradniki bądź opisy poszczególnych elementów działalności. Umiejętnie wplecione w te teksty słowa kluczowe będą w stanie wpłynąć pozytywnie na widoczność strony w wyszukiwarkach. Należy jednak tak tym wszystkim operować, aby końcowy efekt był jak najbardziej naturalny.

Pozycjonowanie organiczne jest trudne, jeżeli chce się je przeprowadzić porządnie, efektywnie i jeszcze do tego niezauważalnie dla samych Internautów. Z tego powodu najbardziej opłaca się zlecić je komuś innemu. Wiele firm zajmuje się dziś wyłącznie samym pozycjonowaniem. To one znają się na nim najlepiej.

wypozycjonujsklep.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here