Japońskim autem, które zadebiutowało w dwa tysiące pierwszym roku, była Toyota corolla verso, która w przeważającej części bazowała na toyocie corolli generacji IX. Samochód produkowany był w latach dwa tysiące jeden do dwa tysiące siedem, wyłącznie w Japonii. Mimo iż corolla verso otrzymywała bardzo dobre opinie, to ze względu na wysoką cenę w państwach europejskich nie zdobyła wysokiej pozycji. Największą popularność zdobyła na rynkach tureckim i rosyjskim. W dwa tysiące czwartym roku zakończono produkcję corolli na rynek europejski. Ten model zastąpiła corolla verso II. Tę już zaprojektowano we Francji, a produkcja odbywała się w Turcji.
Corolla verso dostępna była w trzech wersjach silnikowych. Jeden sześć – studziesięciokonny benzyna i jeden osiem – sto trzydzieści sześć koni, również benzyna. Wersja z turbodieslem posiadała dwulitrową jednostkę napędową o mocy dziewięćdziesięciu koni. Silniki te cechowały się wyjątkowo niską awaryjnością.
Verso posiadała nadwozie typu wan, jest była samochodem typowo rodzinnym.
Obecnie można ją kupić za cenę około dwudziestu tysięcy złotych.
Corolla verso II dostępna jest w wersji pięcio- i siedmioosobowej. Dodatkowy rząd foteli schowany jest w podłodze bagażnika. Rozwiązanie nie jest zanadto wygodne, ale pozwala na podróż sporej rodzinie. Niestety, po rozłożeniu tylnego rzędu pojemność bagażnikowa ulega znacznemu pomniejszeniu. Kabina pozwala na wygodne siedzenie nawet osobą o ponad dwóch metrach wzrostu. Standardowo bagażnik mieści czterysta dwadzieścia trzy litry, a po złożeniu oparcia kanapy ta wartość rośnie do tysiąca pięciuset sześćdziesięciu trzech litrów.
Verso – niedoceniona toyota
[Głosów:0 Średnia:0/5]