Właściciel firmy kontra pracownik-różnice w sposobie myślenia

0
93

Szef oraz jego pracownicy stanowią zespół. Wydaje się, że obydwie strony mają takie same cele tymczasem znajdują się one na dwóch różnych biegunach. Różnice szczególnie wyraźnie widać w kwestii postrzegania spraw firmowych. Pracownik z założenia pracuje na czas. Ma być w pracy 8 godzin i ani minuty więcej. Gdy więc wybija np. godzina 15-ta typowy pracownik przerywa pracę i zabiera się do domu budząc tym zniesmaczenie szefa. Właściciel firmy postępuje odwrotnie. Nie pracuje według zegarka, nie stara się odbębnić zadań tylko robi to, co przyniesie efekt. Szef nie kończy pracy dopóki nie do prowadzi do finału danego zadania. Właścicieli i pracowników różni także podejście do szanowania zasobów. Szef krojąc materiał na przykład na parapety zawsze zrobi to tak, aby zostało jak najmniej odpadu. Pracownik odwrotnie, na rozpoczętą sztangę nie zwróci nawet uwagi, od razu sięgnie po nową. Pracownicy, którzy nie czują się doceniani źle wyrażają się o swojej firmie i często bywają niemili dla potencjalnych klientów, bo uważają, że nic nie będą mieć z tego, że przybędzie nowy klient. Inaczej postępuje szef. Dla wszystkich klientów, nawet tych najbardziej problemowych jest uprzejmy, bo zawsze ma w głowie cel, jakim jest maksymalizacja zysku. Szef chętnie także wprowadza nowości oraz nabywa nowe umiejętności, bo widzi w tym szansę dla swojej firmy. Większość pracowników szkoli się niechętnie i wykazuje bierność, na co dzień.

http://www.mcsk.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here