Rolę badań marketingowych zaczęto dostrzegać w latach 90. XX wieku. W handlu tradycyjnym rola klienta była nieznaczna i niezbyt wiele uwagi poświęcano zagadnieniu segmentacji, komunikacji, czy dystrybucji. Dziś, wymagania klienta urosły do znacznego poziomu, a przedsiębiorstwa mają twardy orzech do zgryzienia. Mnogość podobnych produktów, szerząca się jeszcze bardziej konkurencja i klient, który żąda już i teraz, mogą przyprawić o zawrót głowy. Możemy jednak sami zredukować stres związany z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Kiedy cel rysuje się już w głowie przyszłego właściciela, istnieje nowatorska koncepcja i wiele innych pomysłów na jej wdrożenie, to właściwy czas, by przeprowadzić badanie marketingowe. Jego rola jest nieoceniona. Pozwala uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z firmą. Dla kogo produkować? Co produkować? Jak się komunikować z potencjalnymi odbiorcami? To bardzo ważne pytania, a odpowiedź na nie jest niezbędna, by efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem. Badania marketingowe umożliwiają zdobycie wiedzy na temat preferencji i potrzeb klientów. Bez tak podstawowych informacji firma nie ma szans na sprawne działanie na rynku, a w dłuższej perspektywie odniesienie sukcesu rynkowego. Badania nie należą do prostych czynności. Aby pozyskane dzięki nim informacje były rzetelne, należy współpracować z rekomendowaną agencją badawczą. Badania marketingowe to właściwa ścieżka rozwoju przedsiębiorstwa.
Rola badań marketingowych w prowadzeniu przedsiębiorstwa
[Głosów:0 Średnia:0/5]